top of page
  • Writer's pictureKenn Schmidt Nielsen

Messiiii, Diegoooo !!!!, så er jeg her i Argentina.

Endelig efter alt for mange mdr i DK er jeg kommet afsted.

Som man kan læse er jeg i Buenos Aires i Argentina, hvor jeg skal være de næste 10-14 dage.

Jeg ankom her til morgen Torsdag, efter at været strandet en dag ekstra i DK pga stormen. Efter 2 timer til London, stop-over på 4,5 time, sad jeg endelig i flyet direkte til Buenos Aires. En flyvetur på små 14 timer.

Jeg havde jo håbet at få lidt ekstra plads i flyet men sådan blev det ikke helt desværre. Jeg kom til at sidde ved siden af en ældre dame, og hvis jeg rejser en del, så rejser hun og vendinden om noget endnu mere. De skulle have et kort stop i BA og så ellers videre til Arktis af alle steder, hvor de sammen med 14 andre tosser, skulle på en lille båd (20 pers) og så ellers sejle rundt mellem sæler, isbjørne og en del mindre isterninger… Tak for kaffe siger jeg bare, det kan kun gå hen og blive en smuk, men nok osse en kold tur. Men spændende at høre om deres rejser rundt på kloden. Tror ikke helt at hendes børn og børnebørn er af samme mening nu hun brænder hele opspariningen af på at se verden… ha ha

Vel ankommet til BA skulle jeg have en Taxa, og her er det turen starter for alvor. Inden man går gennem tolden ved udgangen stod der flere folk med taxa skilte.. 180 Pesos for en tur ind til byen.. Svare til noget der ligner 280 dkr. Dyrt tænkte jeg og takkede pænt nej tak. Ude hos de andre taxaer, var det er helt anden snak. Jeg satte mig ind, min kuffert blev smidt om bagi, og så spurgte jeg lige for en sikkerhedsskyld hvad prisen vil være. ….385 Pesos.. “Er du på EPO !!!!” sagde jeg pænt til ham mens jeg smilede. Glem det sagde jeg og stod ud. Da jeg havde fået min kuffert sagde den gode mand. Okay “my friend”.. 250 Pesos. Nope. !!! jeg tog mit harbengut og begyndte at gå. 12 sek efter !!!! stod der en taxa.. 180 pesos. NOPE !!! 150 pesos, og turen er din sagde jeg (ikke fordi jeg tror han fattede noget som helst engelsk) .. Siii sagde den gode mand og afsted gik det så.

Jeg har et hotel midt i byen, kig på de fotos jeg tog da jeg gik rundt i byen for at finde et simkort så jeg kan ringe til en rimelig penge. Noget der var lidt vildt var at man her i BA, har valgt at lave en 2 + 7 spors vej …midt i byen !!!!! og det er altså i begge retninger. – Sindsygt.. Se fotos her..

Efter lidt søvn, for det trænger jeg vist til, har jeg Fredag 2 aftaler. En med en gut jeg har skrevet en del med, og så skal jeg forbi det Argentinske svar på DBU. Så må vi se hvad der kommer ud af det.  Jeg skal ligeledes flytte i  lejlighed da det er noget billigere end det her skod hotel jeg bor på nu. Weekenden står forhåbentlig på noget bold (de fleste klubber er lige startet op eller starter i næste uge). Ellers så skal jeg være turist.. Det blive fedt at få set noget af denne kæmpe by.. Jeg vender retur i starten af næste uge, eller når der opstår noget spændende.

Hygge herfra, og DAMN det er varmt. Her  ved solnedgang (ca 20.30) var der 32 grader… lækkert. Gad vide hvor koldt der er på Arktis på denne tid af året !!!!… ha ha

Recent Posts

See All

Home Sweet Home kort update !!!

Lige en hurtig update og jeg skal nok få skrevet om de sidste dage her på Jamaica, inden jeg tager retur. Og ja, jeg tager retur til DK i 3 uger. Er godt træt af livet på landevejen og er derfor på v